UNDERWORLD
OYUN İNCELEMESİ |
Bilgiler:
·Yayımcı: Eidos Interactive
·Yapımcı: Crystal Dynamics
·Platformlar: PC / PS3 / X-Box 360 / PS2 / Nintendo DS / Wii
·Uyarlayıcılar: Nixxes Software (PC) / Buzz Monkey Software (Wii - PS2) / Santa
Cruz Games (Nintendo DS)
·Oyun Türü: Aksiyon / Macera / Platform
·Çıkış Tarihi: 21 Kasım 2008
·Çoklu Oyuncu Desteği: Yok
Sistem Gereksinimleri:
Minimum Düzeyde İstenen Sistem Gereksinimi
- İşletim Sistemi: Microsoft Windows XP / Microsoft Windows Vista
- İşlemci: Intel Pentium 4 3+GHz yada AMD Athlon 2.5+GHz
- Ram: 1GB (Windows XP) / 2GB (Windows Vista)
- Ekran Kartları: nVidia GeForce 6 serisi 6800GT (yada daha yükseği) / ATI
1800XT (yada daha yükseği)
- Ses: Direct X 9.0c ses kartı ve sürücüsü
- Dvd-Rom: Dvd-Rom sürücüsü
- Harddisk Alanı: 8 GB boş disk alanı
Tavsiye Edilen Sistem Gereksinimi
- İşletim Sistemi: Microsoft Windows XP / Microsoft Windows Vista
- İşlemci: Intel Core 2 Duo 2.2 GHz yada AMD Athlon 64 X2 4400+
- Ram: 2 GB
- Ekran Kartları: nVidia GeForce 9800 GTX or ATI HD4800
- Ses: Direct X 9.0c ses kartı ve sürücüsü
- Dvd-Rom: Dvd-Rom sürücüsü
- Harddisk Alanı: 8 GB boş disk alanı
Ekip :
Sanat Yönetmeni : ·Eric Lindstrom
Baş Artist : ·Dan Neuburger
Baş Programcı : ·Rob Pavey
Baş Tasarımcı : ·Harley Wiedow
Konsept Tasarımcıları : ·Joel Boucquemont
Marka Müdürleri : ·Kathryn Clements
Müzikler : ·Troels Brun Folmann ·Colin O'Malley
Oyunun konusu için tıklayın:
Hikaye:
Serinin 7. oyunu Tomb Raider Legend'da 8 - 9 yaşlarındayken Nepal - Himalaya
dağlarında esrarengiz bir şekilde kaybolan annesini arayan Lara Croft, annesinin
kayboluşu ve Kral Arthur 'un Excalibur kılıcı arasındaki bağlantıyı araştırmış,
bunun sonucunda da annesinin yaşadığını ve Avalon 'da olduğunu öğrenmişti.
Tomb Raider Underworld 'de ise Lara, babası Lord Richard Croft 'un ölmeden önce
araştırdığı, İskandinav mitolojisinin en güçlü tanrısı "Thor"un efsanevi çekici
"Mjöllnir"i bulmak ve babasının keşfini tamamlamak üzere Akdeniz sularına dalar.
Lara, "Mjöllnir"i ele geçirmek ve güvenliğini sağlamak zorundadır; çünkü
tehlikeli ellere geçtiği taktirde insanlığın sonunu getirebilecek kadar güçlü
bir silah halini alacaktır.
Akdeniz sularındaki keşfini tamamladıktan sonra, bir şekilde annesini bulmak
isteyen Lara 'nın yolu Maya'lar ile kesişecektir. Maya mitolojisini araştırmak
üzere Meksika'ya giden Lara, Maya takviminin sırlarını çözmek istemektedir. Maya
mitolojisine göre kullandıkları takviminin bittiği gün (22 Aralık 2012) yeraltı
dünyasının kapıları aralanacaktır. Lara 'nın amacı ise Maya takvimindeki "Wayeb"
yılının ardından gelen 5 kayıp günün (haab) esrarını çözmek ve "kapıların
aralandığı gün" sorularına cevap bulmaktır. Ancak Lara, sorularına cevap ararken
yüzyıllar boyunca karanlıklar dünyasında hapsolan kötülüğü yeryüzüne
çıkardığının farkında değildir. Aynı zamanda Lara 'nın sahip olduğu gücün
farkına varan düşmanları da onu rahat bırakmayacaklardır.
Doğrulanan Karakterler ve Seslendirenler:
·Lara Croft: Keeley Hawes
·Amelia de Mornay Croft: Ève Karpf
·Amanda Evert: Kath Soucie
·Winston Smith: Alan Shearman
·Zip: Alex Désert
·Alister Fletcher: Greg Ellis
·Jacqueline Natla: Grey Delisle
Bölümler :
- İNGİLTERE:Croft Malikanesi
- AKDENİZ - TAYLAND
- MEKSİKA - ARKTİK
- ROMA - AVUSTRALYA
SİLAH VE TEÇHİZATLAR :
·PİSTOL: ·MG415:
·GRANADE: (ELBOMBASI) ·EL FENERİ:
·GRAPPLE: ( KANCA, FIRLATILAN İP) ·TRANQUİLLİZER GUN:
·MIZRAK:
ÖN BİLGİLER
Oyunda bir yakın dövüş sisteminin yer alacağı. Eski oyunlara göre dövüş
tekniklerinde bir takım değişiklikler olacak ve daha geliştirilecekler. Lara bu
şekilde daha etkili olacak ve daha fazla çeşitte combat görebileceğiz. Tabii ki
her şey dövüşle sınırlı değil. Legend?ta eski oyunlara göre etrafla daha
etkileşimdeydik. Anniversary?de de bu durum devam etmişti, Underworld?te ise bu
özellik daha geliştirilerek oyunculara sunulacak. Lara bu şekilde ulaşması
gereken yere daha kolay ulaşacak, bulmacaları çözebilecek ve düşmanları alt
etmek için farklı yolları devreye sokacak. Dikkat çeken diğer noktaysa Lara?nın
bu hareketleri gerçekçi bir şekilde yapacak olması. Çünkü yapımda Motion Capture
teknolojisinden yararlanılıyor ve Lara?nın hareketleri tamamen Motion Capture
tarafından yakalanan gerçek insan hareketlerinden oluşuyor.Oyunla ilgili diğer
dikkat çeken nokta teknik kısım. Grafiksel olarak Underworld daha geliştirilmiş
bir şekilde sunum yapacak. En başta Lara?nın modellemesi dikkat çekiyor. Genelde
her oyunda daha yuvarlak hatlara sahip olan Lara, Underworld?te yine cazibesini
ve güzelliğini konuşturacak gözüküyor. Tabii ki sadece her şey Lara ile sınırlı
değil. Diğer karakter modellemeleri ve çevre de eski oyunlara göre daha detaylı
olacak. Çevre tasarımı da şimdilik yayınlanan materyallere bakınca vahşi doğa ve
kalıntılarla istenildiği gibi hazırlanmış diyebiliriz. Hatta ekran
görüntülerinde Lara?nın giydikleri bile dahil, çevredeki renkler ve atmosferde
karanlık ve kasvetli bir hava hakim gözüküyor. Crystal Dynamics?in önceki
oyunlarda ses olarak iyi bir iş çıkarttığı belli. Underworld?te de bu yönden
eksik olmayacaktır. Yine söylenen yeni detaylara göre düşmanların artık
eskisinden daha zorlu olacağı. Underworld?un önemli yeniliklerinden birini bu
özellik oluşturuyor. Rakiplerimizi çevredeki objelerle etkileşime girebilecek.
Çıkıntılara tırmanabilecekler. Artı olarak yapılan açıklamalarda daha zeki
olacakları belirtiliyor. (alıntıdır)
Preview çevirileri:
korkusuz maceracı lara, dünyanın etrafındaki egzotik yerleri keşfedeceği gibi,
her biri inanılmaz bir dikkatle ve gerçek bir dünyayı yaratan, meydan okuyan
görsel bağlılığın olduğu nefes kesici özelliklerini en son teknolojiyle tomb
raider underworldde göreceğiz.
Hikayeler: efsane çekici kullanan Norse tanrısı Thor'un silahı olduğu basında
söylendi. thor'un vadileri ve dağları parçalaması ve hatta yok etmesi için Thor
çekicini kullanırdı. Bin yıldan uzun süredir mitos olarak var oldu. şimdiye
kadar.
Akdeniz'in zemininde eskiden denize gömülmüş olan bir yıkıntının içinde öyküsel
çekicin kanıtını çıkarmak için dibe dalar ve onu çıkarır.tehlikeli bir
seyahatten sonra Lara bu unutulan sırrı çözüp çekici açığa çıkarır.
- çevreyle etkileşimler: akrobatik yeteneklerin en gelişmişiyle,yükseklere
uzanan ve yeni yolları keşfetmek için çevredeki nesnelerden faydalanması,
-destansı ve bilinmeyen dünyaları keşfetmek: Tayland kıyısının içinde saklanan
yeraltı dünyasının esrarlarını keşfedecek, arktik denizi, Meksika ormanlarının
adaları
- yeni savaş teknikleri: düşmanları ya bir süreliğine sakinleştirme seçeneği, ya
da öldürme seçeneği tercih edilecek,
yeni çift-hedef sistemiyle düşmanları bir elle asılıyken diğer elle vurmak
-aktif sonar sistemi: laranın çevresini 3 boyutlu bir şekil yaratması için aktif
bir sonar sesi yayan yeni bir alet, saklanan maddeleri ve gizli yerleri açığa
çıkarmaya yarayan mükemmel bir yardımcı
- arazi motosikleti: benzersiz bir vasıta tasarımı, karda, çamurda ve buzda her
yerde kullanabilmek için tasarlandı.........
Oyunu geliştirenler underworld için yeni bir özelliği yarattı. bu yeni özellik
dijital dürbündür(kamera). bu dürbün sayesinde geniş bir mesafeden her şeyi
görüp kaydedebilir hem de dijital kamera olarak kullanabilir. bu kamera
sayesinde açılan kapılar veya aranan nesnelerin yeri hakkında bilgi edinebilir
ve sabit diske kaydedilebilir, ayrıca xbox da bir arkadaşına canlı mesaj
gönderebilir. Tabi eğer bulmacayı çözebilirsen. aynı zamanda kamerayı kullanarak
herhangi bir pozu yakalayabilirsin.
Laranın hareketleri artık daha akışkan, özellikle hareketlerinden ilham almak
için dünyaca ünlü jimnastikçi Heidi Moneymaker'ın bir sırıkta akrobasisi ve
barfiksteki sallanmaları oyuna eklenerek oyuncuları büyülemek hedeflenmiştir.
Savaş sisteminin nasıl değiştiğini görmek için kızgın kaplanların hareketlerine
bakmak herkesi büyüleyecektir. özellikle lara hedeflerini önce sersemletebilir
veya çeşitli arbede hareketlerini kullanabileceği. farklı düşmanı
hedefleyebilir. lara düşmanlarını sersemletip sakinleştirmek için dartlar
kullanacaktır. ben bunu çok sevdim.
Laranın combat gücünü doldurduğu zaman( kızgınlık barı yerine yeni geliştirilen
öfke ölçeği) ekranda zaman yavaşlatılınca laranın silahı güçlenmiş olarak hedefe
ateş etmeden önce hareketini yapması için yeni "Headshot" manevrası adında yeni
eklenen bir hareketini kullanacaktır.
Gerçekten zor ve büyük bulmacalar tru da olacaktır. özellikle Tayland'da
Shiva'nın odasında 6 adet bulmaca uğraştıracaktır.
Yeni bir özellik olan 3D sonar sistemi aramaya çalıştığınız nesneleri bulmak
için büyük bir kolaylık.
buda İGN preview'den kısa notlar:
Lara Akdeniz'de oyuna başlar(bakın laranın oyuna başlayacağı yer Akdeniz'miş
demek ki ilk verilen croft manor oyundan önceki demo babasının; ölmeden önce
keşfettiği ip uçları sayesinde Akdeniz'e giderek lara oyuna başlar.ardından
Taylanda yolculuk yapar.
lara hoş olmayan durumlarda yüz ifadesi kullanacak: sinirli veya yüzünü
buruşturması,
birde laranın kaplanla savaşında önce kedinin arkasına atlayıp bir fiske
vuracağını ve kedinin başını hedefleyerek başarılı bir atışla kediyi
düşüreceğini söylüyor.
Grafikler ve Işıklandırma:
- Oyunda yeni ve güçlü bir grafik motoru kullanılıyor.
- "Spherical Harmonics" sistemi objelerin ve karakterlerin, direk veya dolaylı
yoldan ışık almasını sağlıyor. Bu sayede ışınlar çok daha dengeli ve gerçekçi
bir şekilde dağılıyor. Aynı zamanda ışınlar içinden geçtikleri cisimlerin
renklerine göre, yansıdıkları yerlerin farklı bir ton almasını
sağlayabiliyorlar. Örneğin ağaçların arasına saklanan bir karakterin ten rengi
hafif yeşil bir renk alıyor, köşelere saklanan karakterler kamufle
olabiliyorlar.
- "Simple Screen" özelliği ise katmanların, girinti-çıkıntıların daha net ve
gerçekçi olmasını sağlıyor, kaya duvarlar da bu özellik sayesinde kağıt
görünümünden kurtuluyor.
- Oyunda her bölümün özel ışık haritası ve dinamik hava durumu sistemi
bulunuyor.
- Hava olaylarına ve gökyüzü efektlerine çok önem veren yapımcılar başta
şimşekler olmak üzere tüm efektlere hayran kalacağımızı belirtiyorlar.
Çevre, Etkileşim ve Bölümler :
- Oyunda Lara 'nın etrafındaki objelerin çok büyük bir bölümüyle etkileşim
kurmasına izin veriliyor. Örneğin yerden aldığımız bir taşı düşmanlarımıza
fırlatabiliyor, sopa, mızrak gibi objelerle kendimizi savunabiliyoruz.
-- Bu özelliğin en büyük getirisi ise Lara 'nın artık kendi yolunu kendi açacak
olması. Örneğin yerden aldığımız bir mızrağı yanımızda taşıyıp deliklere sokarak
yüksek yerlere ulaşabilir, kayaları çekerek tırmanabiliriz. Heyecan verici bu
özelliğin oyun tarihinde gerçek anlamda çok fazla örneği yokmuş.
--- Oyunda artık bölümler Lara 'yı yönlendirmiyor, çok çok çeşitli yol
alternatifleri bulunuyor ve bu yolları biz keşfediyoruz, ister kısa yoldan ister
uzun yoldan tamamen bize kalmış.
- Lara 'nın kıyafetleri de yıpranabiliyor, ıslanabiliyor. Ancak Lara 'nın özel
ve daha dayanıklı kıyafetleri de bulunuyor.
- Bölümler her zamankinden daha büyük ve daha open-world (*) tarzı olacak
olacak. Lara 'nın gidebileceği yerler kısıtlanmayacak, gidebileceğini
düşündüğümüz her yere gidebilecek.
(*) - Ancak bu oyunun GTA 'ya, Crysis 'e vb... oyunlara benzeyeceği anlamına
gelmiyor, Tomb Raider çok farklı bir kulvarda çünkü.
- Lara 'nın gideceği yerler orijinallerine uygun olarak hazırlanıyor. Bölümleri
hazırlamak için ülke ülke dolaşan yapımcılar bölümleri çektikleri fotoğraflara
göre hazırlıyorlar. Crystal ekibi 2.000 'in üzerinde fotoğraf çekmiş.
- Oyundaki bölümler eski Tomb Raider 'ların çok güzel bir harmanlanması gibi,
ormanlardan tutun su altına, buzullardan tutun yeraltına kadar her tarzda bölüm
var.
- Oyunda free-climbing özelliği üzerinde çok yoğunlaşmış. Lara (Assasin's Creed
'deki gibi) girintili çıkıntılı olan her yere tutunup tırmanabiliyor.
Lara 'nın Hareketleri ve Karakteri :
- Lara 'nın hareketleri için ilk kez "Motion Capture" yani hareket yakalama
sistemi kullanılıyor. Bu sistem ile Olimpiyat jimnastikçisi Heidi Moneymaker 'ın
hareketleri kaydedilip bilgisayar ortamında Lara 'ya uyarlanıyor ve bu sayede
Lara 'nın hareketleri tamamen gerçekçi bir hal alıyor.
- Oyunda Lara 'nın 1.700 'den fazla hareket animasyonu var. Bunların arasında
Angel of Darkness 'dan hatırladığımız duvara tutup siper alma, tutunabildiğimiz
her yerin üzerine de çıkabilme, depar (sprint), yakın dövüş, köşelere zıplama
bunlardan sadece birkaçı...
- Lara her zamankinden daha atletik ve kaslı bir vücuda sahip.
- Oyunda yüz ifadeleri, mimikler ve dudak hareketleri hiç olmadığı kadar uyumlu
ve gerçekçi bir şekilde hazırlanıyor.
- Lara yapacağımız hareketleri bilebilecek, örneğin Lara 'yı uçurumdan atmak
istediğinizde Lara başına gelecekleri bilecek ve düşmemek için elinden geleni
yapacak, ağaç dallarına, uçurum kenarına tutunmaya çalışacak. Lara 'nın
yetişebileceği uzaklıktaki bir yere atlamak istediğimizde ise Lara mesafeye göre
zıplayacak, uzağa atlarken tüm gücüyle koşup tek elini uzatıp tutunacak, yakına
atlarken kısa zıplama yapacak.
- Lara 'nın hareketlerine fiziksel koşullar da etki ediyor, yağmurlu bir havada
Lara ıslanıyor ve kaygan bir yüzeye sahip oluyor. Terliyor ve üşüyor, çamura
bulandığı zaman üzeri çamur oluyor ve ıslanana kadar bu çamur geçmiyor. Tabi
bunlar oynanışa da yansıyor, örneğin Lara 'nın elleri çamura bulandığında,
terlediğinde veya zemin ıslandığında bir yere tutunması zorlaşıyor.
- Oyunda birçok detay bulunuyor, örneğin Lara 'nın tırmanması gereken yer
çamurluysa Lara çamuru siliyor, bir engel varsa engeli kaldırıyor, boyu hizasına
yakın bir yere tutunacağı zaman eskisi gibi zıplamıyor, parmak ucuna basıp
tutunuyor vb...
- Lara karanlıklar meleği (angel of darkness) olmayacak, sadece gizemli ve
karanlık bir kişiliğe sahip olacak. (dolayısıyla oyun konsept olaran Angel of
Darkness 'dan tamamen farklı olacak)
-- Lara 'nın neden karanlık ve gizemli bir karaktere sahip olduğunu öğreneceğiz.
- Lara bazı trajik olaylara katlanmak zorunda kalacak, ve Lara 'nın iç dünyası
hakkında da daha fazla şey öğreneceğiz.
Düşmanlar, Yapay Zeka, Silah ve Ekipmanlar :
- Oyunda yine bize yardım eden Zip ve Alister bulunuyor ancak daha arka planda
bırakılıyor, çünkü Lara 'nın yalnız kalması amaçlanıyor.
- Oyunda mızrak, taş vb.. objeleri silah veya koruma olarak kullanabildiğimiz
gibi yakın dövüş imkanımız da var.
- Oyunda yapay zeka oldukça geliştirilmiş, artık düşmanlar daha akıllıca ve
organize bir şekilde saldırıyorlar, siper alıyorlar, kamufle oluyorlar ve artık
düşmanlardan kaçamıyoruz çünkü bizi takip ediyorlar, hatta tırmandığımızda bile
peşimizden geliyorlar, bombalardan ve mermilerden kaçıyorlar. Bu nedenle Lara 'nın
da dikkatli olması gerekiyor çünkü;
-- Artık Lara 'nın canı daha çabuk azalıyor.
- Düşmanların hareketleri kodlarla sınırlanmamış, bizi takip edebiliyorlar,
insan düşmanlar yanlışlıkla birbirlerini vurabiliyor, hayvanlar birbirlerine ve
diğer insan düşmanlarımıza saldırabiliyorlar.
- Lara tırmanırken, tutunurken, zıplarken vb... durumlarda da silahını çekip
ateş edebiliyor.
- Artık aynı anda birden fazla düşmana nişan alabiliyoruz.
- Lara savaşırken duygusal olabiliyor, birini öldürdüğü zaman üzülüyor.
- Oyunda bölüm-sonu düşmanları (boos fights) bulunmuyor.
- Oyunda Legend 'deki kadar çok düşman bulunmuyor.
- Oyunda tutucunun (grapple) işlevi çok büyük ölçüde arttırılmış. Artık tutucu
herhangi bir objeyi tutabiliyor, aynı zamanda yol açmada ve bulmacalarda da çok
işimize yarıyor.
- Artık ölen düşmanlar, ayak izlerimiz vb... hiç bir şey kaybolmuyor.
- Oyunda elde ettiğimiz tarihi silahları da kullanabiliyoruz, örneğin Thor 'un
çekici ile düşmanları kolayca alt edebiliyor ve kemerini kullanarak
güçlenebiliyoruz, ancak bunların oyun boyunca kullanılmasına izin verilmiyor.
Bulmacalar, Menü ve Yardım Sistemi :
- Oyunda bulmacalara çok büyük önem veriliyor. Bulmacalar çevreyle etkileşim
özelliklerine göre hazırlandığından bulmacaları çözebilmek için gözlem
yeteneğimizi ve hayal gücümüzü kullanmamız gerekiyor.
- Bulmacaların birden fazla çözümleri olabiliyor.
- Oyunda çok safhalı / multistage bulmacalar bulunuyor, bazen bir bulmacayı
çözmek için öncelikle başka bir bulmacayı çözmemiz gerekiyor. Örneğin bulmacanın
çözümü için gerekli bir objenin yerini tespit ettikten sonra ona ulaşmak için
yol açmamız gerekiyor ve böylece bazı bölümlerin tamamı bir bulmaca oluyor.
- Bazı bulmacalar demo-dostu olarak hazırlanmış. Bu bulmacaların çözümü ara
videolarda kısmen gösteriliyor ancak farklı açılardan farklı düşüncelerle
bakmamız gerekiyor.
- Bulmacaların çözümünde manyetik tutucunun (grapple), motosikletin ve mızrak
gibi objelerin önemi büyük ölçüde arttırılmış.
- Oyun oyuncuların kendi zevklerine göre düzenleyebilecekleri bir şekilde
hazırlanıyor. "Help on Demand" sistemi bu düzenlemelere imkan tanıyor.
Bölümlerdeki maksimum düşman sayısından düşmanların zorluğuna kadar pek çok şeyi
bu sistem ile ayarlayabiliyoruz, böylece aksiyon severler aksiyonu, bulmaca
severler de bulmacaları arttırabiliyorlar.
-- Help on Demand menüsü altında "Field Assistance" adlı yeni bir modül
bulunuyor. Bu modül Anniversary 'deki journal gibi işliyor ancak daha
fonksiyonel, oyuncular istedikleri zaman bu modülden yardım alabiliyorlar.
Örneğin karşınızda bir mekanizma var ve ne yapacağınızı bilmiyorsunuz, modüle
girip a tuşuna bastığınızda Lara size sesli olarak bir ipucu veriyor, ipucu
yetmezse Y tuşuna basarak daha detaylı bir ipucu alabilirsiniz, Y butonuna
tekrar tekrar basarak bulmacanın tam çözümünü dahi alabilirsiniz, bu modülde
yüzlerce ipucu bulunuyormuş.
Lara ve Teknoloji :
- Lara yanında artık bir fotoğraf makinesi taşıyor. Bu makine ile oyunda
fotoğraf ve video çekebileceğiz, çektiklerimizi oyun menüsünde görebileceğimiz
gibi klasörde depolayıp internette paylaşabileceğiz. Bu fotoğraf makinesi
bulmaca çözümünde de işimize yarayacak. Fotoğraf makinesinde aynı zamanda
zamanlama seçeneği de var, makineyi uygun bir yere yerleştirip Lara 'nın resmini
de çekebileceğiz.
- Fotoğraf makinesi aynı zamanda bulmaca çözümünde de çok işimize yarayacak.
- Ayrıca Lara bazı zamanlarda fotoğraf makinesinde kayıt yaparken konuşarak
bulunduğu yer hakkında bilgi verebiliyor.
- Lara 'nın PDA cihazı da var, bu cihaz yine topladığımız secret 'ları vb..
bilgileri gösterecek.
- Lara 'nın aynı zamanda cep telefonu ve telsiz cihazları da var, Lara bu
cihazlar sayesinde gerektiğinde Zip ve Alister ile iletişim kurabiliyor.
- Karanlık mekanlar için yine PLS cihazı da bulunuyor. Lara 'nın üzerinde takılı
olan bu cihaz fener işlevi görüyor.
- Ve -şimdilik- son olarak Lara 'nın Sonar Map sistemi de var. Bu sistem Lara 'nın
bulunduğu yerin belirli bir mesafed,e 3 boyutlu ve 2 boyutlu haritasını
çıkarıyor, böylece nerede olduğumuzu anlayabileceğiz. Ancak bu sistem karada ve
suda çalışıyor.
Adrenaline Moments ve Range Meter :
- Oyunda "Adrenaline Moments (Adrenalin Anları)" adlı bir sistem bulunuyor. Bu
sistem oyunda heyecanın doruğa çıktığı anlarda devreye girerek oyunu bir
süreliğine ağır çekim moduna alıyor.
- Serinin önceki oyunu Anniversary 'de bulunan "Rage Meter" yani kızgınlık
barları daha da gelişmiş bir şekilde dönüyor. Artık Lara 'nın da kızgınlık barı
var, Lara 'ya ani bir saldırı olduğunda, çok canı gittiğinde veya çok
sinirlendiğinde kızgınlık bari doluyor ve adrenalin anı devreye girerek oyunu
ağır çekime alıyor. Bu esnada eğer Lara 'nın canı gittiyse ilkyardım pakedi
kullanabiliyor, düşmanı kafa vuruşuyla öldürebiliyor veya çeşitli hareketler
yaparak düşmana saldırabiliyor. Oyun Lara 'nın kızgınlık barı normale döndüğünde
eski haline dönüyor.
- Aynı zamanda düşmanlarımızın da kızgınlık barları bulunuyor, düşmanlarımızın
kızgınlık barları dolduğunda tüm güçlerini toplayıp Lara 'ya saldırıyorlar ve bu
sırada da oyun ağır çekim moduna giriyor.
- Ayrıca oyunda belirli anlarda da ağır çekim devreye giriyor, örneğin keskin
bıçakların arasından zıplarken veya bulunduğumuz zemin çöktüğü zaman. Adrenalin
anları Anniversary ve Legend 'de bulunan etkileşimli ara-videolara (interactive
cutscenes) alternatif olarak düşünülmüş.
Diğer Özellikler :
- Oyun serinin önceki iki oyunu Anniversary ve Legend 'den sonra geçen olayları
konu alıyor.
- Oyunda artık flashbacks (geri dönüşler) yok. Her şey şimdiki zamanda geçiyor.
-- Bu da artık genç Lara 'yı oynayamayacağımız anlamına geliyor.
- Yapımcılar "ne her şeyi resetledik, ne de tarihi yeniden yazdık" diyorlar.
Lara 'nın Legend biyografisinde "Lara 'nın Nevada 'da Area 51 araştırma
merkezine girdiği rivayet edilir" yazması buna örnek verilebilir.
- Yapımcılar hem yeni oyuncuların hem eski fanların memnun olmaları için
ellerinden geleni yapıyorlar.
- Oyundaki atmosfer Legend ve Anniversary 'nin harmanlanması gibi olacak. Yani
ne tüm oyun boyunca Legend 'deki evlere şenlik diyaloglardan duyacağız, ne de
tüm oyun boyunca yalnız olacağız.
- Croft Manor çok daha gelişmiş bir şekilde eski ve yeni Croft Manor 'ların
birleşimi olarak geri dönecek.
- Croft Manor bünyesinde teknolojik araştırma merkezi bulunacak, bu merkez Lara
'ya yeni silah ve ekipman sağlayacak.
- Oyunda kullanacağımız araçları Croft Manor 'da test edeceğiz.
- Croft Manor oyunun ortalarında büyük bir yangında yanacak. Oyunda Croft Manor
yanarken içine gireceğimiz bir bölüm olacak.