Angel of darkness
TOMB RAIDER 6: KARANLIKLAR MELEĞİ


(Resimleri büyütmek için üzerini tıklayınız)

Hazırlıyan:Ozan Yener ( yenerozan@hotmail.com )
Dizayn:Dr.Ali Hatay  ( alihatay@gmx.net )
Murat Oktay ( muratoktay@merlininkazani.com )

Tomb Raider 1, 2, 3, 4, 5, The Movie derken Lara’yı öldürdük. Ama kedileri bile kıskandıracak kadar cana sahip Lara geri döndü. Bunun en büyük sebeplerinden biride, Core Design’ın 1996'da Lara Croft'u yarattığı günden bu yana oyunun tüm serilerinin yaklaşık 30 milyon kopya satması gibi gözüküyor. Tomb Raider oyun endüstrisinin gelmiş geçmiş en popüler oyunlarından biri olduğuna göre, seriye yeni bir halka eklenmesi de kimseyi şaşırtmamıştır herhalde. Serinin yeni oyunun adı Tomb Raider: Karanlıklar Meleği.

Lara’yı da  korkuttular:

Core Design yetkilileri, her ne kadar Lara’nın ölümden nasıl kurtulduğunu açıklamasalar da geri dönüşünü müjdelediklerinde yaptıkları hatayı anlamışlardı. Ölümden döndürdükleri Lara tamamı oldukça değişmiş. Son oyunun üzerinden geçen 1.5 yıl, Core Design’a, yeni bir grafik motorunun hazırlanması için yeterli süreyi tanımış olmalı, çünkü Lara Croft hiç bu kadar iyi görünmemişti. Oyunla ilgili bir yargıya varmadan önce şunu bilmelisiniz ki bu oyun, 6 yıldır alıştığınız gibi önceki versiyonların yalnızca grafik olarak geliştirilmiş bir benzeri değil. Evet, grafiklerde belirgin bir gelişme var; ama değişen yalnızca bu değil. Karanlıklar Meleği serinin daha onceki oyunlarının hiçbirine benzemiyor. Firmanın kurucusu Adrian Smith : "Sadece görünüş açısından daha iyi bir Tomb Raider oyunu yaratmak bizim için çok kolay olurdu" diyor ve ekliyor, "...ama o zaman oyunun fanatiklerini hayal kırıklığına uğratmış olurduk". Smith ve ekibi bu düşünceden yola çıkarak, serinin 4. oyununu piyasaya sürdükten hemen sonra yeni bir tür Tomb Raider oyunu tasarlamaya başlamışlar.

    Bunun sonucunda, şimdiye kadar yapılanlardan çok daha karanlık bir yapıya ve atmosfere sahip olan; aynı zamanda RPG (role playing) ve adventure türü oyunlardan da esintiler taşıyan oyunu bize sunmak üzereler. Başrolde de yenilenmiş bir Lara Croft görüyoruz.

Türk filmi mübarek
Oyunun konusu Türk filmlerini kıskandıracak zenginlikte. “Fakir ve genç delikanlı, zengin bayana aşık olur” demiyeceğim. Ama en az bunun kadar bilinen bir konu ile karşı karşıyayız. İftira altında kalmak ve bundan kurtulmaya çalışmak. Lara, Paris’te yaşamakta olan Werner Con Croy’dan bir telefon alır. Kendisinden 14. yüzyıl tablolarını bir müşterisi için bulmasını istemektedir. Bunun üzerine Lara Paris’e gelir. Olayların başlangıç noktasıda burası olur hail ile. Werner Con Croy öldürülmüştür. Ama işin daha ilginç yanı, onun Lara tarafından öldürüldüğü düşünülmektedir. Ne demiştim? Türk Filmi Mübarek. Lara’nın bu olaydan kurtulabilmesi için tek çaresi vardır. Gerçek suçluları bulmak. Peşindeki gazeteci ve polis ordusundan kurtulabilmek için Paris’in arka sokaklarında kaçmaya başlar. Birde bakmışınız, artık siz oynuyorsunuz.

        Oyun, bizi Paris ve Prag gibi egzotik yerlere götürüyor. Ama Tomb Raider'ın 4. serisinin sonunda Lara Croft ölmemiş miydi? Tabii ki hayır. Fakat Lara'nın ölmeyip de o durumdan nasıl kurtulduğu hala muallakta. Karanlıklar Meleği 4. bölümün hemen kaldığı yerden başlamıyor, aradan belli bir zaman geçmiş ve bu aradaki zamanda Lara'ya ne olduğunu sadece Core yetkilileri biliyor, bunu macerada açıklamayıda planlamıyorlar. Sanırım düzgün bir geçiş bulamamışlar. Yine de Karanlıklar Meleği'nde Lara'nın yaşamındaki bu kayıp bölümle ilgili bazı ipuçlarına rastlayacağımızıda eklemeden edemiyorlar.

Karanlıklar Meleği, aslında birbirinden son derece farklı ve bağımsız üç oyundan oluşuyor. Üç’üde ayrı bir oyun mekanizmasına sahip. Geleneksel Tomb Raider stili daha çok 2. oyunda görülecek. Burada artık Lara'yla bütünleşen şeylere rastlıyoruz: kayıp şehirler, görkemli yapılar, çevrede bol aksesuar falan. Lara, Paris ve Prag gibi yerlere bu bölümde seyahat ediyor ve bu bölümde oyunun yeni karakteri olan Kurtis'le tanışıyor

  Kim iyi, kim kötü?
Core Design’ın yaptığı açıklamaya göre, uzun zamandır oyuna yeni bir karakter katmayı planlıyorlarmış. Basitçe söylemek gerekirse, Lara beyin, Kurtis kas. Kurtis Lara'dan daha çok aksiyona yönelik bir karakter; Hani önce ateş edip sonra soru soran tiplerden. Kurtis yalnızca Lara'nın karşılaştığı tiplerden biri değil. Karanlıklar Meleği'nin üçüncü bölümünde oyunu Kurtis olarak oynayabileceksiniz. Bu bölüm karaktere uygun olarak aksiyon ağırlıklı bir bölüm olarak düşünülmüş. Kurtis'in hareketleri genel olarak Lara'nınkilere benzer bir şekilde kontrol edilecek; ama yalnızca ona özgü yetenekleri ve özellikleri de olacak. Örneğin Lara gibi iki küçük tabanca değil, büyük ve güçlü bir silah taşıyacak. Bu silahın tam olarak nasıl çalışacağını ve bu çüncü bölümün genel yapısının nasıl olacağını ise Core Design sır gibi saklıyor.

Peki ya Karanlıklar Meleği'nin 1. bölümü nasıl olacak?.
Core Design'ın yeni Raider oyununu üç ayrı oyuna bölmesinin nedeni, bu oyunların oynanış biçimini bütünüyle farklı bir şekilde tasarlamaktı. Karanlıklar Meleği'nin ikinci bölümü önceki Tomb Raider serilerine göre geliştirilmiş geliştirilmesine (örneğin Lara'nın hareketlerinin sayısı 150'ye çıkarılmış) ama genel Tomb Raider stilinden çok da farklı değil. Oyunun ilk bölümü ise kesinlikle çok farklı. Adrian Smith insanların oyunun bu ilk bölümünde şok olacaklarını düşünüyor. Bunu şu şekilde açıklıyor: "Lara bir suçlamayla karşı karşıya kalıyor. Sonuçta çok farklı ve ona çok yabancı bir durumda buluyor kendini. Lara ünlü bir maceraperest, bir kahraman, hatta bir efsane olarak görülmeye ve o şekilde karşılanmaya alışkındı. Ama birden herşey tersine dönüyor, herkesi karşısında buluyor. Kısacası adını temizlemeye çalışıyor".

Karanlıklar Meleği'nin bu bölümünün hemen hemen bir RPG oyunu gibi oynanacak. Son iki bölüme göre daha ağır ilerleyecek ve Tomb Raider serilerine bir yenilik olarak karakterleri iletişimlerini ve etkileşimlerini  içere cek. Yani Lara diğer karakterlerle konuşabilecek ve yaptık ları ya da yapmadıkları sonucu etkileyecek. Farklı insanlar ona farklı şeyler söyleyecekler, ve oyunu oynayış biçiminiz diğer karakterlerin Lara'ya davranışlarını etkileyecek. Sonuçta oyunu tek bir senaryoya bağlı olarak oynamayacağız. Örneğin herhangi birşey Lara'nın gücünü ya da hızını arttırabilir, ve bu daha önce ulaşamadığınız bir kapıya ulaşmanızı sağlayabilir. Fazla zorlanmadan hemen sonuca ulaşmak isteyenler oyunu bitirebilirler ama oyunun yalnızca %60'ını görmüş olurlar.

15 Kasım 2002’de çıkması planlanan oyunun hem PC hem de Playstation 2 versiyonu piyasaya sürülecek. PC versiyonunun grafik açısından daha iyi olacağı, ama Playstation 2 versiyonunda da hareket kontrolünün daha iyi olacağı söylenebilir. Yani bu iki versiyonda bazı farklılıklar olacak, ama %99 aynı.

Oyunun grafiklerinde de bir devrim yaşadığı kesin. Önceki versiyonlarında 500 olan poligon sayısı Angel Of Darkness ile 3500’ün üzerine çıkıyor. Hali eski Tomb Raider severler sistemlerini upgrade etme yoluna şimdiden gidebilirler.

Core şirketi, yaratımcılarının Karanlıklar Meleği'nden sonra en az 3-4 Tomb Raider oyunu ortaya çıkarabilecek kadar fikre ve tasarıya sahip olduklarını söylüyor. Ancak Karanlıklar Meleği hala yapım aşamasında. Core Design bu oyunun üzerinde 1,5 yıldır çalışıyor ve piyasaya çıkışı en erken yaz aylarını bulacağa benziyor. Eidos ve Core piyasaya çıkmadan önce oyunla ilgili açıklamalar yapacaklarını söylüyorlar; böylece daha ayrıntılı bilgi sahibi olabileceğiz.

GERİ

 ANASAYFA
AnaSayfa

YUKARI

YazıcıyaYolla
YazıcıyaYolla