İlk olarak ngle ile başlayalım:
Arkadaşlar bu ngle adı üzerinde next gen.Oyunun grafiklerini bir nebze
olsa da artırıyor,oyun yapım yerine yeni seçenekler sağlıyor ve bugları
büyük oranda azaltıyor.
Kurulumdan bahsedeyim:Öncelikle normal level editörü kuruyoruz.Ngle'yihttp://www.skribblerz.com/editortools.htm adresinden
indirin.
Resim 42%
oranında küçültüldü. (600x435) Resmi gerçek boyutlarında
görüntülemek için buraya tıklayınız. (1024x742)
Resim 22%
oranında küçültüldü. (600x355) Resmi gerçek boyutlarında
görüntülemek için buraya tıklayınız. (760x449)
Resim 42%
oranında küçültüldü. (600x450) Resmi gerçek boyutlarında
görüntülemek için buraya tıklayınız. (1024x768)
Resim 10%
oranında küçültüldü. (600x404) Resmi gerçek boyutlarında
görüntülemek için buraya tıklayınız. (666x448)
Resim 10%
oranında küçültüldü. (600x450) Resmi gerçek boyutlarında
görüntülemek için buraya tıklayınız. (666x499)
Resim 41%
oranında küçültüldü. (600x412) Resmi gerçek boyutlarında
görüntülemek için buraya tıklayınız. (1007x690)
Bu normal oyun yapım yeri:
Resim 25% oranında
küçültüldü. (600x450) Resmi gerçek boyutlarında görüntülemek için
buraya tıklayınız. (800x600)
Bu da ngle oyun yapım yeri:
Resim 25% oranında
küçültüldü. (600x450) Resmi gerçek boyutlarında görüntülemek için
buraya tıklayınız. (800x600)
Aradaki farklar bazı yeni tuşlar eklenmiş olmasıdır mesela play
tuşu.Eskiden oyunun .tom dosyasını kaydedip convert edecektiniz falan
filan ama şimdi bu play tuşu eskiden manüel yaptığımız işlemleri yapıyor
ve oyunumuzu açıyor yani oynayabiliyor ve eksikleri kontrol etme gibi
şeyler yapabiliyoruz.
İkinci olarak : WadMerger
Wadmerger programı oyununuz için gerekli olan objeleri oyunun .wad
dosyasına geçiriyor ve Haraket edebilen objelerin hareketlerini
değiştirme imkanı sağlıyor.Ama unutmayın objeleri ve hareketleri
değiştirmeden önce kesinlikle wads klasörünün yedeğini bulundurun.
İşte bu wadmerger programı:
Wadmergerda obje değiştirme:
En basitinden Lara değiştirmekle başlayalım arkadaşlar.
Resimde görüldüğü gibi sol tarafa değişecek kaynağı sağ tarafa da yerine
geçecek kaynağı yüklüyoruz.Sonra 1 numaralı bölgedekileri COPY tuşu ile
aktarıyoruz.
Aktarırken böyle bir uyarı verecektir onaylamanız gerek.
Aktardıktan sonra .wad kaynağını kaydedin.Ve oyununuzu
editör penceresinde açın,açtıktan sonra obje yükleme kısmında yeni
larayı kaydettiğiniz .wad dosyasını yükleyin.Ve sonra oyuna girmek için
yapılan işlemleri yapın.
Eğer adımları doğru bir şekilde uyguladıysanız sonuç alttaki gibi
olacaktır.
Bu da wadmerger'ın içindeki hareket değiştirme bölümü:
Şimdi de :StrPix
Bu program nesnelerin texturelerini yani görünümlerini
değiştirebilmenize olanak sağlıyor.Mesela Lara'ya yeni bir kıyafet
yapabilirsiniz.
StrPix programının görünümü:
Sırada:Metasequoia:
Bu program yeni objeler ve mesh dediğimiz şeyler yapmak için
idealdir.Ama öğrenmek gerek ki ben daha bilmiyorum o yüzden pek bir şey
açıklayamayacağım.Aslında biraz öğrendim ama anlatlacak gibi değil,o
yüzden tutorial izleyinhttp://www.youtube.com/watch?v=0h3Joiv5-HU
Şimdi:Texture builder.
Leveller için textureler vazgeçilmezdir isterse oyunu göklere çıkartır
isterse yerin dibine geçirir,bu sizin elinizde.Şimdi texture builden
programına geçelim.
Texture builder programı kendi texturelerinizi yapmanıza veya
indirdiğiniz farklı textureleri birleştirmenize yardımcı olur.Kendi
texturenizi yapmak için yaptığınız textureleri tga formatinda
kaydetmektir.Eğer kendi texturenizi başkalarıyla birleştirmek
istiyorsanız da texture builder programında yapabilirsiniz.
Arkadaşlar şimdi de geçenlerde konuşulan uçma hilesini
göstereceğim bazı oyunlarda çalışmamasının nedeni filan.
Arkadaşlar oyunun script klasöründe yani yazılı kodların olduğu bölümde
uçma hilesini açıp kapayan bir bölüm var.
Biraz da oyun içindeki yazılardan söz edelim mesela item
isimlerinden ya da mekana girince verilen bilgileri nasıl
değiştirebiliriz onu anlatacağım.
Diyelim ki böyle bir yer yaptınız girdiğinizde "Mısır"
yazıyor ama mekan orayı andırmıyor bile.
O zamaan script dosyasındaki ayarlarla oynamamız gerek
önce orayı göstereyim size.İşte buradaki yazılar scrip dosyasıdır.
Biraz aşağı indirip "The year 2000, somewhere in Egypt..."
yazan yere kadar gidelim.
Sonra orayı dilediğiniz gibi değiştirin.
Ama bunun ile bitmiyor.Yukarıda görülen sekmelerden
ikincisine gelin ve aşağıdakileri sırası ile uygulayın.
Uyguladıktan sonra tekrar ilk sekmeye dönüp "build"
tuşuna basın.
Bir işlem çıkacak ve sayım yapacak sonra da kendiliğinden
kapanacak.
Sonra oyuna girin.Bu işlemle levellerin ve itemlerin
adlarını da değiştirebilirsiniz ama Türkçe karakter kullanmayın.
Öncesi ve sonrası:
Meta2tr (metasequoia ile karıştırmayalım)
Program teknik olarak level editör dosyalarını
metasequoia ile açılabilir hale getiriyor böylece oyunun hatlarını
editleyebiliyoruz.
Bu program oyunda bayağı bir değişiklik yapmamıza imkan
veriyor mesela oyunda yuvarlar yerler yapabiliyor sivri yerleri
yumuşatabiliyoruz. (Titak'ın yaptığı bazı levellerde kullanılmıştır.)
Tutorial burada: http://vimeo.com/3905340
Dxtre3d
Arkadaşlar bu çok önemli bir konu.
Bu next gen level editörle alakalı değil fakat yine de
açıkladım.
Bu yeni bir level editör,bunun sayesinde tr1 ila tr5
formatında oyunlar yapabilmemizi sağlıyor.Normal editör sadece tr4
formatında yapabiliyor.
Maalesef ben bu programı kullanmayı bilmiyorum Ama
yakında öğrenicem
BURADAN İNDİRİN
Şimdilik bu kadar.Daha vereceğim bilgiler var ama daha
sonra.
|